Vagány és öntörvényű gin értelmezi újra a koktéljainkat

A briteket már meghódította, most a magyarokat is szeretné meggyőzni a Bulldog arról, hogy ha a tradíciót öntörvényűséggel és újító szellemmel dobjuk fel, tökéletes összhangot kapunk végeredményként. A megszokotthoz képest a Bulldog ginben épp egy tucatnyi fűszer gondoskodik arról a sajátos, friss ízharmóniáról, amitől a kedvelt italunk, a gin-tonik immáron sziporkázni kezd. Gin-tonik levendulával? Vagy borssal bolondítva? Adunk néhány tippet a megszokott ital újragondolásához.

Komoly menetelésbe kezdett a gin az elmúlt években Nagy-Britaniában – amióta csak hozzá mertek nyúlni az eredeti ginrecepthez. A gineket megújító megközelítésnek az egyik úttörője volt 2006-ban maga a Bulldog gin is. Megálmodóját, Anshuman Vohrát annyira felbőszítette a vodka növekvő egyeduralma a szigetországban, hogy fejébe vette, visszahódítja a brit szíveket a ginnek – még akkor is, ha ehhez változtatni kell az eredeti, borókás, „fenyőízű” recepten.

Buldog Gin
                                                               Bulldog Gin

Vohra nem is csinált titkot abból, hogy szembefordult a London Dry Gin hagyományaival, mi több ebből az ellenállásból teremtett egy olyan italt, ami felidézi ugyan a régi ízeket, de mégis más, mint a korábbiak. Ez a hozzáállás pedig jól rezonált az ezredforduló fiataljainak öntörvényűségére és büszkén vállalt függetlenségére, amitől a kockázatvállalás sem állt távol.

Persze gin nem volt, nem is lesz boróka nélkül, ám az újraálmodott citrusos ízharmóniát a Bulldog 11 további fűszernővénnyel teremti meg. A boróka, az angyalgyökér, a koriander és a citrom adja meg az alapokat; az édesgyökér, a mandula, a nőszirom és a kasszia színesíti az italt, míg a végső csavart a levendula, a fehér mák, a lótuszlevél és a longán – más néven kínai sárkányszem – adja. Hogy a gin selymesen csússzon, az Európából, Afrikából és Ázsiából származó fűszerek a gabona negyedik lepárlása után kerülnek az italba.

„A Bulldog gin mer más lenni és azokhoz szól, akik ugyancsak mernek független, akár ösztönös döntéseket hozni, a saját útjukat járni még akkor is, ha ez kockázatokat hordoz” – állítja Vajda Márton, a Coca-Cola HBC Magyarország prémium alkohol portfólió vezetője. Idén a Bulldog Magyarországon is megjelenik, forgalmazója – a Coca-Cola HBC Magyarország – pedig nálunk is az anyaországihoz hasonló sikereket vár el tőle.

Segíthet ebben a koktélok és long drinkek növekvő népszerűsége is; nagyot ment ugyanis a hazai italkultúra az elmúlt években. A magyarok ma már lelkesen ízlelgetik minden égtáj italait – részben ennek a nyitottságnak köszönheti a gin is növekvő népszerűségét. A Bulldog gin hamar megkedveltette magát a mixerekkel, hiszen gyorsan felfedezték, mennyivel sokszínűbb ital hozható létre vele. A megszokott gin-tonik immár számtalan új, eredeti és izgalmas verziója is elérhető a Bulldog gazdag ízvilága által.

Íme néhány remek tipp a hagyományos gin-tonik újragondolására. Feldobhatjuk a gin-tonikunkat indulásként szederrel, de tehetünk egy próbát akár a pink grapefruittal és a borssal is. Ha igazi különlegességekre vágyunk, készíthetünk igazán merész – a Bulldogban jelenlévő ízekre rezonálva – levendulával és longánnal, avagy fahéjjal és csillagánizzsal is ízesített gin-tonikot is.

A Bulldog Gin augusztus végétől érhető el a magyarországi bárok és boltok kínálatában.

###

Coca Cola HBC Magyarország 

A Coca-Cola HBC Magyarország Kft. a 600 millió fogyasztót kiszolgáló és 28 országot átfogó Coca-Cola HBC AG csoport tagja. A dunaharaszti székhelyű, Magyarországon két palackozó-üzemet működtető vállalat 1.050 dolgozót foglalkoztat, teljes tevékenysége során pedig közel 13.000 embernek biztosít munkát. A Coca-Cola Magyarország eddig 120 milliárd forintot fektetett be hazánkban.  A társaság az egyik legjelentősebb magyar élelmiszer-feldolgozó, termékeit 26 országba exportálja. Az üdítőitalok előállításához használt alapanyagok közel kétharmadát belföldi szállítók biztosítják.

Az elmúlt évek folyamatos termékfejlesztésének köszönhetően a Coca-Cola HBC Magyarország ma már több mint 100-féle alkoholmentes italt kínál fogyasztóinak: a szénsavas üdítőitalok (Coca-Cola, Coca-Cola light, Coca-Cola zero, Coca-Cola zero lemon, Coca-Cola zero koffeinmentes, Fanta, Fanta zero, Sprite, Sprite zero, Kinley, Royal Bliss), a természetes ásványvizek (NaturAqua, Römerquelle), az ízesített vizek (NaturAqua Emotion), innovatív vizek (Smartwater), gyümölcslevek, nektárok és gyümölcsitalok (Cappy, Cappy ice Fruit, Cappy Pulpy, Cappy Junior, Cappy Smoothie, Cappy+), jeges teák (Fuzetea, Fuzetea zero), sportitalok (Powerade), valamint a növényi italok (AdeZ) egyaránt részét képezik a választéknak. A vállalat Olaszország első számú kávéjának, a Lavazza márkának kizárólagos forgalmazója. A társaság prémium szeszes italokat is forgalmaz, többek között a Rézangyal, Jack Daniel’s Finlandia, Bacardi, Famous Grouse, Campari márkákat értékesíti.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..