Jelentősen bővül az alkoholmentes radlerek forgalma

Jelentősen bővült az alkoholmentes sörök és radlerek forgalma a HEINEKEN Hungáriánál az elmúlt öt évben. A Heineken 0.0 alkoholmentes sör egy év alatt megduplázta a forgalmát, míg az alkoholmentes radlerek értékesítése 2014 óta 130 százalékkal nőtt – közölte a piacvezető HEINEKEN Hungária. A vállalat ezért 0.0% Zóna elnevezéssel egységes kereskedelmi megjelenést biztosít az alkoholmentes termékeinek, és továbbra is támogatja az ittas vezetés visszaszorítását célzó aktivitásokat.

A gyümölcsös ízesítésű radlerek

piaca erősen szezonális, a fogyasztók az időjárás függvényében, inkább a nyárias hőmérsékletű hónapokban vásárolják ezeket. Ezzel együtt a termékkategória értékesítése dinamikusan növekszik, az elmúlt öt évben 130 százalékkal többet adott el ezekből a termékekből a HEINEKEN Hungária. A nagy arányban magyar gyümölcsökből készülő ízesített radlerek mellett az alkoholmentes sörök piaca is nő. Ennek szinte egyedüli mozgatórugója a Heineken 0.0, amely egyetlen év alatt megduplázta forgalmát.

Robbanásszerűen nő az alkoholmentes sörök és radlerek forgalma

Az alkoholmentes sörök

Európa szerte az 1980-as évek óta elérhetőek, hazánkban pedig a 90-es években jelentek meg nagyobb mennyiségben. Szignifikáns volumennövekedés csupán az elmúlt években volt megfigyelhető a kategóriában, lokálisan és globálisan is.

Az alkoholmentes sörök előállítása igazi kihívás a gyártóknak, akik kétféle technológia közül választhatnak. Az egyik, a sör alapját adó maláta erjedésének megszakítása, ebben az esetben nem képződik alkohol az italok előállítása során. Költségesebb és bonyolultabb módszer az alkohol teljes mértékű kivonása az erjedt, alkoholos sörökből. Ezzel az eljárással készül a Heineken 0.0 is, így a fogyasztók a közkedvelt Heineken lager ízt kapják.

Az alkoholmentes radlerek

térnyerésének trendje olyannyira erős, hogy mindeközben az alkoholos radlerek értékesített mennyisége 45%-kal csökkent öt év alatt, a teljes piacot érintően. Ebből látszik, hogy amíg az alkoholmentes termékek fogyasztási alkalmainak lehetősége egyre nő, addig az alacsony alkohol tartalmú italokat kevésbé választják a fogyasztók.

Robbanásszerűen nő az alkoholmentes sörök és radlerek forgalma

 „Az alkoholmentes radlerek piaca tartósan növekszik Magyarországon, ez a folyamat illeszkedik a nemzetközi trendekhez. Egyre többen választják ezeket az italokat azért, mert természetes alapanyagokat tartalmaznak, mint például a maláta vagy a komló. A Soproni és a Natur Zitrone radlerei valóban alkoholmentesek, így autóvezetés előtt, vagy közben is biztonságosan fogyaszthatók. A vásárlók nyitottak az új ízekre, ezért a HEINEKEN Hungária folyamatosan bővíti a választékát, a legnépszerűbbek a citrusos ízű, illetve a magyar gyümölcsökből készülő italok” – mondta Balogh Barbara, a HEINEKEN Hungária marketing igazgatója.

A fogyasztók számára

a természetesség mellett fontosak a hazai alapanyagok vagy a hozzáadott cukor mennyisége. Ezért is készülnek Soproni radlerek magyar meggy és bodza felhasználásával, a Natur Zitrone radlerek pedig természetes steviával, melynek édességüket köszönhetik.

„Az alkoholmentes termékek iránti, növekvő fogyasztói igény miatt szerettük volna egy ernyő alá vonni az összes ilyen terméket, ezért alakítottuk ki a boltokban a 0.0% Zónát. Az ilyen hűtőkben és a polcokon az összes alkoholmentes termékünk egyszerűen megtalálható, a Heineken 0.0-tól a Soproni radlerekig. Ezeket a termékeket sokan fogyasztják sportolás közben, munkaidőben, vagy ebédhez, ennek megfelelően egyre több helyen elérhetőek, akár egy bolt polcairól beszélünk, akár egy munkahelyi büféről, vagy egy pékség kínálatáról” – tette hozzá Balogh Barbara.

A 0.0% Zóna kereskedelmi megjelenítése része azon kezdeményezéseknek is, amelyekkel a HEINEKEN Hungária az ittas vezetés visszaszorításáért küzd. A HEINEKEN globálisan ezért a jó ügyért közös kampányt indított David Coulthard volt Formula-1® pilótával. A HEINEKEN Hungária pedig egyedülálló kezdeményezésként felkérte az Intim Torna Illegál zenekart, hogy írjon dalt és forgasson klipet az ittas vezetés veszélyeiről. A „Zenével az ittas vezetés ellen” kampány keretében elkészült a Feltöltve című szám és klip idén debütált.

###

A HEINEKEN Hungária

A HEINEKEN Hungária Sörgyárak Zrt. 125 éves sörfőzési tapasztalata, valamint nemzetközileg elismert márkái révén a magyar piac meghatározó szereplője. A cég portfóliójába tartozik többek között hazánk legkedveltebb söre, a Soproni és legnépszerűbb sörkülönlegességei, a Soproni Óvatos Duhajok, valamint a Heineken. Ez utóbbi több, mint 200 országban elérhető, így a világ legnemzetközibb sörmárkája. A vállalat közel 500 főt foglalkoztat Magyarországon, soproni gyára élen jár az innovációban. A HEINEKEN Hungária elkötelezett a felelős alkoholfogyasztás népszerűsítése és a helyi közösségek támogatása iránt.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..