Oszlánczi Rékát kérdezzük a Creppy-ről

13 évvel ezelőtt nyitották meg az éttermet. Ugyanezen a helyen, ugyanilyen nagyságban?

Nagyrészt ugyanilyen volt minden, de az enteriőr változott, tudatosabbá vált.
Ugyanitt kezdődött a történetünk, az akkori kínálatunk is palacsintákra épült, bár nem volt ennyire szerteágazó. Akkor 40 ételből állt a választékunk, ez bővült mára 60 fölé, amely azóta is folyamatosan frissül. Jelenleg több mint 300-as recepttárunkból dolgozunk, amelyeket rendszeresen rotálunk az étlapon, megtartva természetesen a gerincét a kínálatnak, a kedvenceket. Nálunk nincs rizs- vagy burgonyaköret. Legyen az édes, sós, rántott vagy levesbetét, mi azt palacsintából alkotjuk meg, és varázsoljuk a tányérra. Ez a koncepciónk, amelynek próbálunk eleget tenni nap, mint nap.

 

Honnan az ötlet? Családi indíttatás-e vagy egyszerűen marketing felismerés: a palacsintát mindenki szereti?

Családi ötleten alapul a koncepció.  Vendéglőt akartunk nyitni Miskolcon, de valami mást, valami különlegeset. Nem egy rántotthúsos-sültburgonyás helyre vágytunk, csavart akartunk belevinni a sztoriba. Valamit, ami meghökkentő, ami az újdonság erejével hat. Így jött a palacsinta ötlete. Hiszen ki ne szeretné a palacsintát?
Ha a palacsintát vizsgáljuk önmagában, az lényegében egy tészta, amely akár köretként is megállja a helyét egy tejszínes-csirkés raguval, vagy vörösboros marhapörkölt mellett. Nem is gondolnánk, hogy finom levesbetétet, vagy töltött és rakott jellegű főételt is készíthetünk belőle. Természetesen nem feledkeztünk meg az édességekről sem.
Elindítottuk a fantáziánkat, így hívtunk életre újabb és újabb kreációkat.  Így indultunk.

Csirkehúsleves palacsintametélttel a miskolci Creppy PalacsintaHázban.
Csirkehúsleves palacsintametélttel a miskolci Creppy PalacsintaHázban.

Minden a saját kútfőből pattant ki? Nem volt előképe az étteremnek?

Itt mindent a saját ötleteink alapján valósítottunk meg. Időnként cserélgetjük az étlapot és természetesen mindig vannak újdonságok. Figyelembe vesszük az új trendeket, és rendszerint a szezonnak megfelelő ételekkel rukkolunk elő. Rendszeresen szerepel az étlapunkon a Hónap Palacsintája is. Ma már több mint 300 palacsintás különlegességet kínálunk a repertoárunkban. Nincs mindegyik folyamatosan az étlapon, de a régi kedvencek időről-időre visszakerülnek a legújabb fogások mellé.

Népszerű étteremnek számítanak Miskolcon?

Büszkék vagyunk arra, hogy a vendégértékelések alapján a régió egyik legnépszerűbb éttermének számítunk. Télen a száz fős éttermünk áll a vendégeink részére, de tavasztól a terasz megnyitásával 150 főre duzzad a befogadóképességünk. Hétvégente és ünnepnapokon mindig teltházzal üzemelünk.

Terveznek-e bővítést, terjeszkedést?

2014-ben alapítottuk meg a Creppy márkanevet. Addig 7 éven keresztül PalacsintaHázként üzemeltünk. Édesapámtól azt az instrukciót kaptam, hogy hétévente változást kell vinni egy vállalkozás életébe, hétévente meg kell újulni. Addigra már vendégeink, üzleti partnereink sora jelezte, hogy ez az étterem annyira szerethető, a kínálat és a minőség annyira jó, hogy érdemes volna hálózattá szervezni.

Miért nincs PalacsintaHáz Debrecenben, Budapesten, Győrben?

Tudatosabban kezdtük szervezni a működésünket, így felvettük és levédettük a Creppy márkanevet. Éttermi brandet építünk etikettel, felszolgálókkal, megtartva a palacsinta jellegéből fakadó vidám, játékos és optimista szemléletű önképet. 4 éve tartó tudatos márka- és rendszerépítésbe kezdtünk. A termelés és az értékesítés komplett üzemeltetési rendszert alkot. Ez a franchise rendszerünk alapja. Azon dolgoztunk, hogy másolhatóvá tegyük a működésünket. A franchise nem csak a receptek, de többek között a magunk fejlesztette alapanyagok átadását is jelenti. Lényegében a teljes üzemeltetési rendszer átadása történik meg, és ennek ismeretében teljes értékű Creppy éttermek nyílhatnak az ország bármely pontján. A háttérben persze felépítettünk egy központi marketing stratégiát. Az étlapoktól, a megjelenéstől kezdve a PR kommunikációig, a grafikai megoldásoktól a social médiáig teljes hálót biztosítunk a franchise partnereink számára. Mindehhez jól felépített oktatási, valamint belső ellenőrzési tevékenység is járul, ezzel téve teljessé az átadandó rendszert. Arra törekszünk, hogy minél hamarabb „behálózzuk” az országot a kezdeményezésünkkel. Nagyon sok megkeresésünk van. Arra fókuszálunk, hogy kiszolgáljuk ezeket az érdeklődőket.

A nagy kedvenc, a Rakaván, a füstölt sajttal és csirkemellel töltött palacsinta, szezámmagos panírban.
A nagy kedvenc, a Rakaván, a füstölt sajttal és csirkemellel töltött palacsinta, szezámmagos panírban.

Drukkolunk a mihamarabbi nagy sikerekért!
Munkájukat már külföldön is díjazzák. Milyen elismerésekről tudnak beszámolni?

Franchise koncepciónkat tavaly nyáron adtuk a Nemzetközi Franchise Szövetség NextGen pályázatára. Feltörekvő, jövőgenerációs pályázókat kerestek. Elképzeléseink elnyerték a zsűri tetszését és októberben kaptuk a jóhírt, miszerint mi is meghívást kapunk a Las Vegasban megrendezésre kerülő díjátadóra, valamint részt vehetünk a Nemzetközi Franchise Szövetség ötnapos éves kongresszusán is. A rendezvényen a világ 12 legjobb NextGen rendszere közé beválasztották a Creppyt is. A világ franchise krémje volt itt jelen! Lehetőségünk volt a legnépszerűbb franchise márkák irányítóival, vezetőivel és hatalmas hálózattal rendelkező franchise-rendszergazdákkal személyesen is egyeztetnünk. Olyan tudásra tettünk itt szert, amely nagyban hozzájárulhat a magyar palacsintás gasztroforradalmunkhoz.

 

Gratulálunk! Terveznek saját bővítést?

Nem vetettük el ennek a lehetőségét sem. Folyamatosan fejlesztünk és bővülünk. Legújabb ötletünk a májusban induló street food kocsi, egy ún. food truck, amely lehetőséget teremt arra, hogy gyorséttermi igényekre hangolt ételválasztékkal jelenünk meg fesztiválokon, kitelepüléseken. A kínálatba felvett ételek tesztelésével éppen a napokban végeztünk. Nagy örömünkre jobban sikerültek, mint amire számítani mertünk.

 

Nagy jövőt jósolok ennek a kezdeményezésnek is!

Emellett egy rendezvényeket kiszolgáló édességbár is szerepel a terveink között, amely szintén a látványsütésen alapuló üzletágunk részét képezi. A prototípusa már meg is épült.
Kitűnő színfolt lehet gyerekrendezvényeken, vagy nagyobb események kiegészítő gasztronómiai programjaként is megállja a helyét.

A központi, 350 négyzetméteres egységünkben, a Creppy Centerben zajlanak a franchise rendszerrel összefüggő fejlesztések. Az épület végső arculata ebben az évben kerül kialakításra. A Creppy Center multifunkcionális palacsintás központként szerepel a terveink között, amelyben jelenleg is működik a high-tech berendezésekkel felszerelt háttérkonyhánk. A komplexumot egyrészt franchise oktató és üzemeltetési bázisként, másrészt egy nagy befogadóképességű rendezvényteremként szeretnénk használni a továbbiakban. Jövőbeni terveink között szerepel a palacsintatorta üzletágunk fejlesztése, valamint reményeink szerint hamarosan elkezdjük a sokak által régóta várt házhozszállítást is.

Choco Love. A Creppy csokoládés palacsintatortája.
Choco Love. A Creppy csokoládés palacsintatortája.

Személyes előképzettségük predesztinálja Önöket a kreatív törekvéseikre?

Én angoltanári végzettséggel rendelkezem eredetileg, de a családom már régóta a vendéglátás területén tevékenykedik. Édesapám, Oszlánczi János neve már régóta ismerősen csenghet Miskolcon. Szüleimnek köszönhetően szinte gyermekkoromtól betekintést nyerhettem a gasztronómiába, amelyet sikerült a palacsintás ágon továbbfejlesztenünk jelenlegi állapotára. Büszkék vagyunk arra, hogy már sokan kifejezetten a Creppy miatt érkeznek napjainkban Miskolcra, ami szerintem önmagában is egy elismerés mind a Creppy brandnek, mind pedig a miskolci Creppy PalacsintaHáznak.

 

 

2019. március 16. Creppy PalacsintaHáz

Zmák Tibor GasztroMagazin

Creppy sajtókapcsolat, fotó: PResston PR

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..