HírekKávé

Túl a tízmillión – mérföldkőhöz ért a kávéértékesítésben a MOL

Iparági szinten is jelentős teljesítményt ért el az ország egyik legnagyobb kávézóláncának számító MOL. Eladták idén a tízmilliomodik kávét a MOL Fresh Corner magyar hálózatában. A komplex szolgáltatási központokká alakuló töltőállomásokon egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a minőségi gasztroélményekre. A látványosan növekvő vendégkörnek és fogyasztásnak köszönhetően a magyarok kávéfogyasztási szokásairól is egyre többet tudhatunk meg. Az adatokból világosan látszik: a magyarok minden napszakban keresik a kávét, és 2 másodpercenként vásárolnak is egyet a MOL töltőállomásain.

Reggel 8 és 9 óra között isszák a legtöbb kávét az úton lévők.

A teljes mennyiség 10 százalékát ebben az időszakban értékesíti a MOL. Bár a kávé iránti kereslet 9 óra után mérséklődik, nincs olyan napszak, amikor a vendégeknek ne lenne igényük a felfrissülésre. Ez is kiderül a MOL magyarországi Fresh Cornereinek kávéforgalmi statisztikáiból. Az ország egyik legnagyobb kávézólánca most abból az alkalomból vizsgálta meg rendkívüli részletességgel az adatokat, hogy átlépték a tízmilliomodik csésze kávét az értékesítésben. Egy ekkora mintából az egész piacra nézve tanulságos következtetéseket lehet levonni.

Talán meglepő, de a kávéfogyasztásban a hétvége sem jelent visszaesést. Az eddigi abszolút fogyasztási csúcs – idén augusztus 5-én – egy szombati napra esett. A legtöbb információ a MOL Move-felhasználók szokásairól gyűlt össze a rendszerben. Ők évente átlagosan 12 alkalommal kávéznak a Fresh Cornerekben. Akadnak meghökkentő egyéni csúcsteljesítmények is. Van olyan MOL Move-ügyfél, aki egy év alatt 1635 alkalommal kávézott, ami átlagosan napi öt kávét jelent. A tízmilliomodik adagot egyébként az M1 autópálya 22-es kilométerénél lévő Fresh Cornerben szolgálták ki, ahol a vásárló egy hosszúkávét fogyasztott. Maga a hálózat naponta több mint 32 500 kávét értékesít. Ez óránként mintegy 1350, illetve percenként 23 adagnak felel meg. Ha mindezt a nyitvatartási időre vetítjük, akkor már óránként közel 2040 adagot mutat a számláló.

Eladták a tízmilliomodik kávét a MOL Fresh Corner kávézóiban. GasztroMagazin 2023.

A fogyasztók tehát  két másodpercenként vásárolnak kávét a MOL töltőállomásain.

A magyar kávéfogyasztókról általánosságban tudható, hogy naponta kétszer kávéznak otthon és/vagy a munkahelyen. A Fresh Cornerbe betérők az esetek jelentős hányadában két kávét vesznek, jellemzően saját fogyasztásra és az utas számára. A választásnál a legfőbb motivációt az íz és a koffeinmennyiség jelenti: a fogyasztók többsége egyszerre keresi a gasztronómiai élményt és a felfrissülés lehetőségét, amely az utazást is biztonságosabbá teheti.  Bár azt gondolnánk, hogy aki egy töltőállomáson kávézik, az jellemzően siet, és inkább elviszi a kávét, ezt a feltételezést az adatok nem támasztják alá: a helyben fogyasztás gyakoribb, mint az elvitel. Ez igazolja a MOL kiskereskedelmi stratégiáját, amely a Fresh Corner hálózaton keresztül nem csupán háttérszolgáltatást, hanem színvonalas feltöltődési lehetőséget és minőségi termékeket kínál az autósok számára. A vállalat folyamatosan követi az ügyféligényeket és teszteli, fejleszti a saját termékeit: közelmúltban két olyan saját márkás kávékülönlegességgel is bővült a Fresh Corner kínálata, amely a neves termőterületek ízvilágát hozza el a magyar fogyasztóknak.

Orosz András, a MOL Magyarország Kiskereskedelem igazgatója:

„Az üzemanyagok után a kávé a legnagyobb volumenben eladott termékünk. A Fresh Cornerek kávéforgalma folyamatosan nő. A tízmilliomodik adag ebben a folyamatban fontos mérföldkőnek számít: nemcsak az üzleti megfontolások helyességéről ad visszaigazolást, hanem a töltőállomásaink változó szerepköréről, komplex szolgáltatási központokká alakulásáról is. A kávéfogyasztók köre egyre bővül, méghozzá a fiatalabbak irányába. Ezt az európai trendet Magyarország némi lemaradással ugyan, de követni látszik. A MOL célkitűzése egyértelmű: az a szándékunk, hogy az út közben elérhető legjobb kávét mi adjuk, és ezzel a Fresh Cornereket a lehető legmagasabb szintre pozicionáljuk a minőséget tekintve. A hálózat a régió 10 országában több mint 2000 töltőállomáson elérhető, segítve, hogy olyan ügyfélközpontú kiskereskedővé váljunk, amely regionális szinten biztosít széles termékválasztékot, a gasztronómiában is magas minőséget és egyre bővülő kényelmi szolgáltatásokat. 2022-ben a régióban 53 millió csésze kávét, és 27 millió adag hot-dogot értékesítettünk. Ezek is imponáló számok, de várakozásaink szerint az idei adatok lényegesen magasabbak lesznek.”

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .