CukrászatÉlelmiszerkereskedelemHírek

Szezonon innen és túl is népszerű a fagyi!

A vásárlók mindig keresik az új ízeket, de letaszíthatatlan a trónról a három klasszikus

Évről évre megjelennek a fagyi kínálatban újabb és újabb ízek, azonban az örök klasszikusokat egyik sem tudja letaszítani a trónról. A csoki, a vanília és a citrom mindannyiunk számára az örök szerelem.

Február 23-án a Gastland M0 Hotel és konferencia központban rendezte meg a Manna Ice – Isteni finom! Szezonnyitó partnertalálkozóját. A résztvevők megismerkedhettek a legújabb fagylalt trendekkel és közösen kiválaszthatták 2024 új fagylalt ízeit. A Manna Ice 2024-es ízeinek megálmodója Pataki János és Baricza Sándor, a legendás Pataki cukrász család tagjai, akiknek szenvedélye, szakértelme a fagylalt.

Manna Ice - Isteni finom! partnertalálkozó. GasztroMagazin 2024.
Manna Ice – Isteni finom! partnertalálkozó. GasztroMagazin 2024.

„Az új ízek közül a szilvás gombóc fagylalt aratta a legnagyobb sikert, magasan nyert a kategóriájában, de az olyan új ízek, minta pop-corn, zéró grapefruit is nagyon ízlettek a közönségnek. Számomra mindig nagyon izgalmas kalandozás újabb és újabb ízeket megálmodni, majd megalkotni, és nagy megtiszteltetés számomra, hogy erre a kivételes kalandra a Manna Ice személyében egy hasonlóan elhivatott, profi csapattal dolgozhatom. Biztos vagyok benne, hogy 2024-ben a hagyományos ízek és ízkombinációk mellett számos újdonsággal találkozhatnak majd azok, akik az elkövetkezendő hónapokban a desszertek királynőjére a fagyira vágyakoznak.

Annak, aki jó fagylaltot akar készíteni a globális és hazai trendeknek megfelelően rendkívül sokféle követelményt kell szem előtt tartania. A természetes alapanyagokra való törekvés ezt a szektort is elérte, így háttérbe szorultak a különböző porok és aromák felhasználásával készült termékek, helyettük a valódi gyümölcsre és a minél természetesebb összetevőkre helyeződik a hangsúly. Emellett már nem képzelhető el fagylaltospult úgy, hogy ne találjanak benne számukra megfelelő terméket a növényi alapú, vegán étkezés követői, a különböző étel intoleranciával élő emberek, vagy éppen azok, akik diétájukba beilleszthető finomságra vágynak.”- tudtuk meg Pataki Jánostól.

5000 éve nyaljuk

Feljegyzések utalnak rá, hogy a fagylalt elődjét már ötezer évvel ezelőtt is ismerték Kínában, ahol hóval, tejjel és gyümölcsökkel készítették a magasabb rangú polgárok. Sőt, olyan történelmi nagyságok, mint Néró császár, XIV. Lajos vagy éppen hódító Nagy Sándor is rabjai voltak ennek a jeges édességnek.

Először feltehetően a párizsiak számára nyílt lehetőség arra, hogy egy kávéházba betérve fagylaltot is kérhessenek kávéjuk mellé, majd az ipari forradalom idején megkezdte hódító útját szerte a világban. A 19. század végére már számos kávéház kínálatában szerepelt, ami tovább növelte népszerűségét.

Manna Ice - Isteni finom! partnertalálkozó. GasztroMagazin 2024.

A fagyi Magyarországra érkezését az osztrákoknak köszönhetjük, akik a 18. század közepén ismertették meg a magyarokat a hűsítő finomsággal. A gombócos változat előállításának módszere az olaszok nevéhez fűződik, míg a pálcikás jégkrémeknek az Egyesült Államok az őshazája.

A fagylalt nem csak nasi, táplálék!

Sokkban él az a kép a fagyiról, hogy „csak” egy bűnre csábító nassolni való, pedig ez koránt sincs így! Egy amerikai közegészségügytörténész, Michael Hobbes mutatott rá arra, hogy a fagylaltokat szigorúbban kellene kezelni a táplálkozástudományban, és nem kellene csak a negatívumokra koncentrálni. A fagylaltokban található alapanyagok, mint a tej, a gyümölcs és a cukor az egészséges táplálkozás szempontjából fontosak lehetnek, ha mértékkel fogyasztjuk őket.

Mindezeken túl a fagylalt vitaminok és ásványi anyagok forrása. Gazdag kalciumban és foszforban, amelyek erősítik a csontokat és fogakat. A gyümölcsös változatok különféle vitaminokkal is támogatják szervezetünk egészségét. Tápanyag-értékei energiával töltik fel a testet, ami segít a mindennapi teendőkben és a sportolásban is.
Bizonyára sokan tapasztalták is, hogy egy-egy gombóc fagyi kiváló hangulatjavító, hiszen a benne található cukor és zsír serkenti az endorfin, azaz a boldogsághormon termelődését. De segíthet az idegrendszer nyugtatásában is, ami csökkenti a stresszt és javítja a koncentrációt.

Jobban megéri profival gyártatni, mint gyártani

Helyben fagylaltot készíteni ma már rizikós vállalkozás, és egyre többen ismerik fel, hogy külső forrásból jóval költséghatékonyabb fagylaltot árulni.

„A mai fagylaltoknál a minimum, hogy tartalmazzanak valódi gyümölcsöket, csokoládét, vagy egyéb textúrákat. Nem mellékes, hogy egyre szélesebb réteg keresi a hozzáadott cukrot, laktózt, vagy glutént nem tartalmazó termékeket. Ezek gyártása pedig szakképzett munkaerőt és elhivatott szakember gárdát, felkészült üzemet kíván meg. A fagylaltkészítés önerőből rendkívül nehezen megtérülő befektetés lett. A legtöbb cukrászda számára fenntarthatatlan. Kevesen tudják, de a fagylaltgyártás nagyságrendileg ötezer kilogramm, azaz megközelítőleg 125 ezer gombóc értékesített mennyiségnél válik nullás elszámolásúvá. Ez hatalmas tétel. Egy fagylalt pult vásárlása, vagy esetleg bérlése is komoly költségnövelő tényező, ráadásul ma már elengedhetetlen a marketingtámogatás, fontos, hogy a terméket ismerjék a vásárlók”, emelte ki Gellért Olivér, a folyamatosan bővülő partnerhálózattal rendelkező Manna Ice értékesítési vezetője.

Fagyizót nyitni ma még mindig az egyik legkisebb kockázattal járó üzleti vállalkozás

Mint azt megtudtuk a fagylaltárulás elkezdéséhez nem szükséges nagy befektetés. Egy jó, forgalmas helyszín kell, a többi eszközt a Manna Ice biztosítja partnerei számára. Nemcsak fagylaltot, kiszállítást, de fagylaltárúsító pultot is rendelkezésre bocsájt, más gyártókkal szemben havi bérleti díj nélkül. Már kisebb, 10 tégely mennyiségben is szállít fagylaltot az ország egész területén.

Lerner Krisztián gyárvezető:

„Ugyanakkor nagyon fontos az is, hogy a partnerek képzettek legyenek! A fagyi egy olyan termék, ami meghálálja, ha tárolásuk, pultban való elhelyezésük, adagolásuk helyes módját a viszonteladók ismerik. Ezért a Manna Ice nagy figyelmet fordít a partnerasszisztenciára.”- mondta el. Hozzátette, hogy az idei év során AI- mesterséges intelligencia segítségével egy olyan logisztikai rendszert hoztak létre, amely folyamatosan monitorozza a partnerek igényeit és eszerint állítja össze a legideálisabb szállítási útvonalakat.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .