Hírek

Dalnoki Bence is részt vesz a METRO-termékek fejlesztésében

Új irányokat mutattak be a METRO Gasztroakadémián

Október 24-én különleges „séfasztal” programon mutatkozott be a METRO Nagykereskedelem új saját márka nagyköveteként a Bocuse d’Or bronzérmes Dalnoki Bence. A fiatal séftehetség öt ínyencfogással mutatta be a METRO saját márkás alapanyagainak sokoldalúságát.

A séfasztal egy sajátos műfaj a vendéglátásban: egy kiemelt hely, ahol a vendégek figyelemmel kísérhetik a fogás elkészültét is, s amely mellett maga a séf mutatja be az alapanyagokat, az ételkészítés mögötti szemléletet, és az ízélmény komponenseit nekik.  Az éppen 5000. napja működő METRO Gasztroakadémia látványkonyhájában zajló szűkkörű sajtóeseményen a fogásokon keresztül a közeljövő gasztronómiai trendjeibe és a Gasztroakadémia terveibe is bepillantást nyerhettek a résztvevők.

Dalnoki Bence a METRO Nagykereskedelem új márkanagyköveteként. GasztroMagazin 2023.

A nagykövet küldetése

A METRO nemzetközi cégcsoportja milliós nagyságrendben találkozik a vendéglátóipar szereplőivel, ami jó rálátást biztosít a szegmensben világszerte tapasztalható és várható trendekre, kihívásokra és megoldásokra. A vállalat üzleti modellje a közös fejlesztésre épít, s ebben kiemelt szerep jut a saját márkák nagyköveteinek. A 2023. februárban a Bocuse d’Or szakács világbajnokságon bronzérmet szerzett Dalnoki Bence nemcsak hiteles arca lesz a METRO Chef, METRO Premium és METRO Professional márkáknak, hanem folyamatosan használja és véleményezi őket, így közvetve részt vesz a termékfejlesztésben is. Dalnoki Bence a METRO ismeretterjesztő tevékenységében is részt vállal oktatóként és receptek kidolgozójaként.

Az ambiciózus fiatal séf sikereinek és tehetségének fontos pillérje a minőségi alapanyagok és eszközök ismerete és szeretete. A METRO Nagykereskedelem ezenkívül közös értékeket vall Bencével: „Szenvedélyesen szeretjük a gasztronómiát és professzionálisan szolgáljuk ki minőségi hozzávalókkal és eszközökkel mindazokat, akiknek hozzánk hasonlóan szenvedélyük a gasztronómia. Hazánk gasztronómiájában rengeteg potenciál van, s pont az olyan maximalista, kreatív fiatal tehetségek lesznek a jövő vendéglátásának motorjai, mint Dalnoki Bence.” – összegezte Bősze Ákos, a METRO HoReCa üzletágfejlesztési vezetője.

Dalnoki Bence a METRO Nagykereskedelem új márkanagyköveteként. GasztroMagazin 2023.

Dalnoki Bence menüje: 1. Caprese burratával 2. Vágott tatárhús argentin angus marhából, szezám majonézzel 3. Szent Jakab kagyló karfiolpürével és fehér balzsamecettel 4.  Argentin angus steak, sült répa és hagymakrém körettel 5. Túrószuflé piros bogyós gyümölcsökből készült dzsemmel és vaníliafagylalttal

A fogások teljes egészében METRO Chef és METRO Premium termékek felhasználásával készültek.

Útravalóként vendéglátóipari trendek

A feltálalt fogásokról megosztott ismeretek mellé hasznos útravalót is kaptak a vendégek. Bősze Ákos HoReCa üzletágfejlesztési vezető a közeljövő vendéglátóipari trendjeit vázolta fel, melyek mind formálni fogják a gasztronómiát.

Az első trend a világkonyha térnyerése. Ez ma is tapasztalható, de a külföldi munkavállalók számának emelkedésével és a migráció folyamatával várhatóan erősödni fog. Emellett az utazások is arra motiválják a vendégeket, hogy más nemzetek ízeit fedezzék fel. A kutatások előrevetítik, hogy 2030-ra a lakosság 70%-a fog valamilyen étel-intoleranciában szenvedni. A második nagy piacformáló trend ezért a biztonságos, visszakövethető és kockázatmentesen fogyasztható élelmiszereké lesz. Ahogy eddig a húsmentesen vagy vegán módra étkező döntötte el, hogy egyen egy társaság, úgy most az élelmiszerallergiásé lesz a végső szó. Ezzel párhuzamosan a kevesebb „károsanyag-kibocsájtással” (pl. alkohol, cukor, transzzsír) járó élelmiszerek és fogások kerülnek előtérbe: az alkoholfogyasztás csökkenése már most kézzelfogható!

Dalnoki Bence a METRO Nagykereskedelem új márkanagyköveteként. GasztroMagazin 2023.

Több digitalizáció, kevesebb gasztroego

Bősze Ákos szerint a digitalizációs kényszer és vele az adatok értő elemzése a harmadik elkerülhetetlen folyamat. Aki lemarad, az kimarad a digitális világból. Ezzel nemcsak láthatatlan lesz, de a vendégei, vásárlói szokásait se fogja megismerni.  A vendéglátóipari vállalkozások formájában mutatkozik majd meg a negyedik trend: az ügyféligényre jobban reagáló mikrovállalkozások és startupok túlsúlyba kerülése. Ezzel együtt háttérbe szorul a gasztroegó, az önmegvalósító séfek diadalmenete véget ér – ellentétben a fogyasztói ízlés kiszolgálásával.

Végül az ötödik piacformáló erőt a vendégek átalakuló viselkedése jelenti: nekik is tanulniuk kell a vendéglátást – például evés helyett étkezni, megadni a rangját az alkalomnak, de helyet foglalni és rendelni is -, ám a véleményük nagyobb súllyal esik latba a vendéglátóhelyek látogatottságában.

Megújul a Gasztroakadémia kommunikációja

A 2010-ben indult komplexum fokozatosan bővítette az eredeti bemutatókonyha szerepkört előbb látványkonyha, majd oktatókonyha, végül tudásmegosztó központ szerepekkel. Ma már a korszerű konyhai és gasztronómiai tudás, valamint módszertan átadásának minden igényt kielégítő terepeként funkcionál.  A Gasztroakadémia lendületesebb vizuális megjelenést kapott,. A 21. századi igényeknek megfelelően a kommunikációja is a digitális trendeket követi. Kevesebb papír fogy, míg nagyobb szerephez jut a közösségi média: a fő kommunikációs csatorna az Instagram lesz.  Az új arculattal szeretnék megszólítani a fiatalokat, a feltörekvő tehetségeket, igazodva a vállalat azon törekvéséhez, hogy nagyobb szerepet vállaljon a szakmai utánpótlás képzésében is.  2020 óta a Gasztroakadémia programkínálatában mind nagyobb teret nyernek a vegán és mentes kezdeményezések. Folytatódik a fenntartható gasztronómia edukálása, s nagyobb fókuszt kap a biztonságos élelmiszerek népszerűsítése.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .