Idén a nagy változások jellemzik a hazai ásványvíz piacot

A pandémia, a szomszédunkban zajló háború és annak következményei miatt, a Mizse gyártója, a Magyarvíz Kft. azzal számol, hogy hazai ásványvíz piac idei évét elsősorban a kiszámíthatatlanság fogja jellemezni. A kedvezőtlen gazdasági fejlemények hatásai felmérhetetlenek az értékesítés alakulása, de még inkább az alapanyag árak, valamint az energia-és szállítási költségek változásait illetően. A szakértőik egyelőre abból sem vonnak le messze menő következtetéseket, hogy az első negyedév enyhe, 4 százalékos növekedést hozott a piacon, ami főleg a turizmus fellendülésével függ össze.

A számok magukért beszélnek. A csomagoló anyagok ára egy év alatt megduplázódott, az áramszámlák ennek sokszorosával emelkedtek, és az üzemanyag árak, mint ahogy az köztudott, 50 százalékkal nőttek. Miután a költségek döntően külső okok miatt változnak ilyen drasztikusan, a Magyarvíz Kft. a gyártási folyamatai, az energiaszükségletei optimalizálásával, illetve a költségvetésének akár havi szintű újratervezésével próbálja kivédeni a negatív gazdasági tendenciákat. Az idén 20 éves vállalat vezetése ugyanakkor kizárólag azt tartja szem előtt, hogy minden körülmények közt eljuttassa a vásárlókhoz a Mizse ásványvizek teljes portfolióját. Törekednek arra is, hogy a dolgozók fizetése ne érezzen meg semmit a gazdasági körülményekből. Ennek részeként például januárban egyszeri béremelést hajtottak végre a gyártósoron dolgozók körében.

A Magyarvíz Kft.  szerencsés helyzetben van köszönhetően annak, hogy az anyavállalatuk több mint 70 éves műszaki és technológiai tudással rendelkezik, amit teljes mértékben a közel 100 főt foglalkoztató magyar csapat rendelkezésére bocsát. Viszont Magyarországon működő leányvállalatként ki vannak téve a hazai piac hektikusságának. Az elszálló, sokszor előre kiszámíthatatlan árak alapvetően alakították át a cég beszerzéseit. A korábbi, éves tervezést követő gyakorlattal szemben jelenleg, szinte havonta kötik le a gyártáshoz szükséges alapanyagokokat, ezzel is megelőzve a felesleges kiadásokat. Másrészt folytatják a lajosmizsei gyár fejlesztését, és folyamatosan dolgoznak termékinnovációkon.

A Magyar Ásványvíz Kft. az elmúlt két évtizedben nagyságrendileg 10 milliárd forintos beruházással épített fel négy palackozósort, külön ráfordítással pedig kiszolgáló csarnokokat, raktárakat. Magyarország egyik legmodernebb ásványvízpalackozó üzemét hozták létre Lajosmizsén, ahol éves szinten közel 300 millió palack MIZSE, Primavera és Zafír márkájú ásványvizet palackoznak.  Az idén új telephellyel is bővültek, miután megvásárolták a gyár melletti 30.000 m2-es ipari területet, ahol raktárakat és irodákat hoznak létre. Ezeknek köszönhetően egyrészt a nagyobb termékkiszállítási igények kiszolgálását gyorsítják fel, másrészt tovább bővíthették a vevőszolgálati erőforrásaikat.

A fejlesztések, a fenntarthatósági szempontokat kiemelten kezelve, a termékekre is kiterjedtek. A palackok súlyát, és ezzel együtt a felhasznált műanyag mennyiségét jelentősen csökkentették, a jelenlegi 25 – 27 grammra. Ez az érték már önmagában jelentős eredmény, de a MIZSE még tovább ment.  Az egy literes MIZSE ECOGREEN bevezetésével elérhető a boltokban a legkönnyebb ásványvizes palack, ami mindössze 14,5 grammot nyom. További előnye, hogy felerészt újrahasznosított műanyagból készült. A kupakja is sokkal kevesebb műanyagot tartalmaz, mint a versenytársaké és karbonsemleges a teljes életciklusa alatt.

A Magyarvíz Kft. 2022-év végére újabb, átlagosan 1 grammos súlycsökkentést valósít meg szinte minden palack esetében. Ezzel is folytatva a stratégiájukban megfogalmazott célokat, amelyek a fenntarthatóságra, a környezet megóvására, a karbonkibocsátás csökkentésére irányulnak. Arra törekednek, hogy az üres PET palackok ne váljanak környezetszennyező hulladékká, hanem értékes alapanyagként újra és újra felhasználhatóak legyenek. Legutóbb az Ultrabalaton szervezőjével valósítottak meg egy figyelemfelhívó megmozdulást. A tókerülő versenyen a váltópontokon kihelyezett préselők segítségével a kiürült palackokat összepréselték, és visszahozatták a vállalathoz. Ahány darabot leadtak a szervezők, annyi újra megtöltött palackot adott nekik a Magyarvíz Kft. ajándékba az újabb versenyekhez.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .