Idén először díjazták az éttermek kávéválasztékát is

Megtudtuk, melyik éttermekben érdemes a kávét is megkóstolni
Szeretne beülni egy kifogástalan vacsorára és egy tökéletes kávéra, de nem biztos abban, hogy hová érdemes mennie? Segítünk!

25-én a Volkswagen – Dining Guide Év Étterme Díjátadó Gálán az év éttermén és a magyar gasztronómia legmeghatározóbb személyein kívül először díjazták a hazai éttermek kávékínálatát Az Év Éttermi Kávélapja elismeréssel, melyet a Nespresso támogatott. A díjat első alkalommal a Stand vehette át, mely egyben Az Év Étterme is lett 2019-ben.

A Dining Guide TOP100 Étteremkalauz közel 300 vendéglátóhelyen tesztelte a kávékínálatot és annak színvonalát. Bár korábbi kutatás* is megmutatta már, hogy a vendégek véleménye szerint egyértelmű összefüggés mutatkozik egy étterem megítélése és a felszolgált kávé minősége között, az étteremteszt legszembetűnőbb megállapítása, hogy azokban az elsőrangú éttermekben sem feltétlenül tölt be egyelőre kiemelkedő szerepet a kávé, ahol egyébként az étel minőségére nagyon nagy hangsúlyt fektetnek. A Nespresso által támogatott Az Év Éttermi Kávélapja Díj célja az volt, hogy az éttermek felismerjék, érdemes nagyobb figyelmet fordítaniuk a minőségi kávéválasztékra annak érdekében, hogy vendégeik számára teljessé tegyék a náluk szerzett gasztronómiai élményt.

De mitől lesz figyelemre méltó egy étterem kávékínálata?

Az első és legfontosabb a kiváló minőségű kávé. Bár a kávéfogyasztási kultúra nagy átalakulása itthon még várat magára, a vendégközönség egyre nyitottabb az újdonságokra, specialitásokra és a különböző termőterületekről származó, különleges terroir-jegyeket felmutató, egyedi ízprofillal rendelkező kávékra az éttermi kávézások alkalmával is. Ennek ellenére az étteremtesztek alapján a magas színvonalú, szakértelemmel és minőségi eszközökkel rendelkező éttermek nagy többsége egy fajta, klasszikus pörkölésű és ízvilágú kávét kínál, és kevés vendéglátóhely rendelkezik szélesebb kávéválasztékkal. Ilyen széles és kifogástalan kínálattal találkozhatunk a Standon kívül például a TAMA Budapest, az Anyukám Mondta, az Onyx vagy a St. Andrea Restaurantban is.

A másik fontos szempont a kávé szervírozása. Az étteremtesztek meglepő képet mutatnak a kávékészítés jelentőségéről, ugyanis még a magas gasztronómiai színvonalat képviselő vendéglátóhelyek majdnem felében is delegált személyzet vagy pultos hiányában a felszolgáló készíti el a kávét. Ez természetesen nem zárja ki, hogy az szakértelemmel készüljön, de a legtöbb esetben csak átlagos figyelmet kap a kávé, és még a top éttermeknél is előfordul, hogy egyáltalán nem fektetnek rá hangsúlyt. Szerencsére az idei nyertesek mellett több kitűnő étteremben is – mint például a Fausto’s vagy az Arany Kaviár, – kiemelt szerep jut a kávénak, amit különleges rituálé keretében, petit four kíséretében szervíroznak a vendégeknek, megkoronázva a tökéletes vacsora élményét.

A Nespresso által támogatott, az Év Éttermi Kávélapja kitüntetést idén először ítélték oda, az Év Étterme címet is elnyerő Standnak adva azt.
A Nespresso által támogatott, az Év Éttermi Kávélapja kitüntetést idén először ítélték oda, az Év Étterme címet is elnyerő Standnak adva azt.

Komplikáltnak tűnhet ilyen sok mindenre figyelni, és első ránézésre talán azt gondolják az éttermek, hogy nem éri meg a befektetett pénz és energia, de valójában ma már egyáltalán nem bonyolult ezekre megoldást találni. A Nespresso Professional szolgáltatásai a kiváló és állandó kávéminőség mellett folyamatos asszisztenciát és segítséget nyújtanak, hogy ne csak a kávéválaszték, de a szakértő szervírozás se jelentsen többé problémát.

„Nagy büszkeség számunkra, hogy a listán előkelő helyen szereplő St. Andrea Restaurantban a Nespresso Professional megoldását használják” – mondta el Gyovai Györgyi, a Nespresso magyarországi ügyvezető igazgatója. „Hozzájuk hasonlóan minden ügyfelünk számára biztosított az állandó, kiváló minőségű kávé, a Professional kávégépeinken előre beprogramozott kávéreceptek széles választéka és a különböző textúrájú tejhabok, amiket egy gombnyomásra el tudnak készíteni. A rendszerünk jellemzője, hogy különösebb segítség – barista vagy szakember – nélkül, mindig azonos magas minőséget tud nyújtani, ami a mai vendéglátó környezetben, ahol a munkaerőhiány egy mindennapos probléma, azt gondolom, nem mellékes körülmény.

Ahol viszont mégis van a kávékészítésre szakképzett kolléga, ő egyfajta „kávésommelier”-vé léphet elő, azaz valóban szakértője lehet a kávénak, beszélgethet a vendéggel és segíthet neki a választásban. Ez az újszerű megközelítés a vendégek számára egy egyedi dolog lehet az éttermi élmény szempontjából” – tette hozzá a szakember.

*A Nespresso HORECA kávéfogyasztási felmérését 1000 fő megkérdezésével végezték, az eredmények a 18-64 éves magyar lakosságra nézve reprezentatívak.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..